Tuesday, April 28, 2009

Ramiz Alia: Arsyet pse Mehmeti vrau veten



Në këtë intervistë të marrë nga emisioni “Opinion”, Alia i pergjigjet pyetjeve te Fevziut:

Kur e ndjetë realisht se do të ishit zëvendësi i Enver Hoxhës?
Pasi vdiq Mehmeti, sepse para se të vdiste ai mendohej se do të ishte ai ose shokët e tjerë. Hysniu konsiderohej një nga kryesorët, po kështu edhe Mehmeti dhe Beqiri. Kështu që nuk më shkonte mendja ndonjëherë. Vetëm pasi vrau veten Mehmet Shehu ishte e qartë.

A u eliminua Mehmet Shehu për t’ju hapur ju rrugën drejt pushtetit? A u detyrua të vriste veten?
Mehmet Shehu vrau veten, eliminoi veten. U detyrua të vriste veten, sepse ishte një njeri me katarker të vështirë. Mehmeti nuk e duronte dot që të kritikohej, të jetonte si të thuash me një barrë mbi kurriz. Por u habitëm që vrau veten.

Ju keni qenë, me sa duket, njeriu që lajmëroi Enver Hoxhën për këtë?
E lajmërova Enverin, sepse mua më lajmëroi shoqëruesi i Mehmet Shehut. Më mori në telefon dhe më tha: “Ky ka vrarë veten”. Edhe unë vajta drejt nga shtëpia tek Enveri dhe e gjeta duke ngrënë bukë. Atë ditë kishim mbledhjen e Byrosë dhe ai tha: ‘Do të mbarojmë shpejt sot, do të dëgjojmë fjalën e Mehmetit, do të flas edhe unë, jam dakord me atë që propozuat ju”. Ne kishim propozuar vërejtje me shkrim në kartën e regjistrimit. Kaq. Pasi tha këtë, i thashë: “S’kemi çfarë mbarojmë se ai e mbaroi punën, vrau veten”.

Ishte befasuese për Enver Hoxhën?
Shumë befasuese. Nuk e priste, sepse edhe Mehmeti nuk pati ndonjë rasye. Të tërë shokët bënë kritika, por konkluzioni ishte vetëm vërejtje në kartën e regjistrimit dhe aq.

Si shpjegohet fakti që Mehmet Shehu vrau veten në një moment që ai nuk i duronte dot kritikat e tjera, por pa pasur ndonjë paramendim, si shpjegohet që dënimi ndaj familjes së tij qe ekstrem?
Nuk mendoj se kishte ndonjë gjë të veçantë ndaj familjes së tij. Ai ishte një problem që ka ndodhur edhe herë të tjera. Pas vetëvrasjes së Mehmetit u bë ajo tabloja sinoptike në të cilën gruaja e tij paraqitej si një njeri që ishte agjent i të huajve dhe ai vetvetiu kishte hyrë në këtë rrugë ku implikohej edhe e shoqja. Masat që u morën ndaj së shoqes ishin të lidhura me këtë agjenturë.

Ju vetë besuat se ai kishte qenë agjent?
Dokumentet që unë kam parë me sytë e mi, thonë që është. Më 1987-ën kam marrë personalisht një letër nga Argjentina, që e dërgonte një amerikan ku thoshte se ato dokumente janë të sakta. Pra, dokumentet thonë se ky ishte. Tani, më tej, ndosnjë fakt a ndonjë dokument që të vërtetojë saktësinë e tyre nuk ka. Marrim anën tjetër. Enver Hoxha dhe Hysni Kapo këto dokumente i panë në vitin 1964 dhe i mbyllën, sepse ata nuk konstatuan se Mehmeti kishte bërë ndonjë gjë deri në atë moment.

Në letrën që ka lënë pas vdekjes, Mehmet Shehu është shumë i ashpër. Pse kjo mëri ndaj jush?
Unë nuk kam pasur ndonjë kontradiktë me të. Kemi shkuar mirë në përgjithësi. Tani ndoshta dy karaktere të ndryshme; ai ishte nervoz, i ashpër, i rreptë, thoshte gjithmonë fjalën e fundit të parën, ndërsa unë e kundërta. Nga kjo më vunë mua titullin liberali. Ai ishte ekstremist, unë isha liberal.

No comments: